Albánia, 1994. V.21-31.

Az (azóta már megszûnt) Nomád Szafari utazási iroda indított egy ún. bejáró túrát Albániába. Az Egyetem buszával mentünk, és az utasok többsége is az Egyetemrôl került ki, így a jó társaság eleve adott volt. Az út során végig vadkempingeztünk, a legjobb táborhelyünk egy hegyi folyó, a Vjosa partján volt, ahol természetesen fürödtünk is egy nagyot.
Szerbián (sarc minden mennyiségben) és Macedónián áthaladva az Ohridi-tó;nál - a Szt.Naum kolostor megtekintése után - léptük át az albán határt utána az útvonal:
Ohridi-tó - Pogradec (halpiac) - Korca (távolról láttuk a Grammosz-hegység havas csúcsait) - Vjosa folyó - Gjirokastra (vár) - Saranda, tengerpart - Butrint romvárosa - Logora-hágó - Vlora - Fier - Apollónia romjai - Berat - Durres - Tirana - Kruja - Lezha - (innen szerettünk volna egy kis kitérôt tenni a hegyek felé, de a buszunk egy hídnál elakadt) - Skhodra (vár, török híd).
Skhodrából Montenegro felé szerettük volna elhagyni Albániát, de az embargó miatt a buszunkat nem engedték ki, így kénytelenek voltunk visszafordulni, és Tiranán keresztül ismét az Ohridi-tónál átlépni a határt.

Egyéb érdekességek Albániáról az egyik útitársunk, Dienes Tibor honlapján olvashatók.